fredag den 7. marts 2014

Yahya Hassan - En flabet ung mand

Hej bloggen!

I forbindelse med min mors arbejde havde jeg mulighed for at komme ind og høre Yahya Hassan læse sin digte op, og shiiiit det var virkelig en oplevelse! Jeg havde egentlig ikke haft den sindssyge interesse i ham, og anede faktisk ikke vildt meget om ham udover at han pga. sin kritik af Islam og hans tro var blevet truet på livet og beskyttet af politiet.

Uanset hvad mødte jeg op uden de sygeste forventninger for jeg anede jo ikke vitterligt møg om Yahya.  Men allerede da jeg kom blev jeg overrasket over hvor stor alderforskellen var, folk var der unge som gamle, dansker som muslim, mand som kvinde - Vildt fedt! Men selve 'showet' var delt op i 3 dele; 1. del blev han interviewet. 2. Oplæsning af digte. 3. Mulighed for at stille Yahya spørgsmål.

1 del, var i midt hoved ufattelig kedelig, Yahya er en ung fyr som egentlig ikke har meget mere at sige end det han kommer til udtryk for i hans digte, hans svar var meget kortfattet og lidt upræcise.

2 del kom som et chok for mig, fordi jeg aldrig havde hørt ham læse digte op, og han gør det på sådan en speciel måde at jeg simpelthen ikke fik en skid med af det han rent faktisk sagde til at starte med, jeg blev simpelthen betaget af den måde han læste. Det hele var så kold, mekanisk og indøvet, men who am i to blame? Fyren har læst de samme digte op flere hundrede gange, indøvet er det, men jeg ved ikke om det har noget med at udtrykke sin vrede igennem hans måde at læse? Yahya er jo så vidt jeg kunne høre en ung fyr med meget vrede inde i sig, som han vælger at komme ud med på en kunstnerisk måde. (I kan bla. høre hans oplæsning fra Vollsmose HER)

3 del var ultimativ favoritdel! oh god jeg elsker hvordan muslimske piger kan bitche og sige de ikke gør. det er klasse. optop for den piger! Men anyways de fleste spørgsmål var jo omkring hans skriveværk men du kan ikke undgå at andre muslimer med den tro han har været vantro mod evt. føler en vis vrede over måden han har pisset på sin tro. Men Yahya klarede spørgsmål 110% jeg syntes det var vildt sjovt fordi han spontant mens en af de muslimske piger havde et mindre bitch flip begyndte at klappe i sine hænder og sagde; ''Tak til dig.'' - Men han er nok vant til den reaktion fra de troende. På et tidspunkt ringede min mors kollega' telefon (meget kikset, men også skidesjovt) at ringe, og Yahya spurgte ud i rummet om det var en 32gb hun havde - Fucking fedt altså! 10 minutter senere ringede hans mobil så også, og han tog den kraftedme! flabet på allerhøjeste niveau, og det var virkelig en god måde at fange mig på!

Alt i alt, en oplevelse jeg gerne vil anbefale mine læsere at hvis i får muligheden, gør det! det er en oplevelse og måske sidder der nogle bitches som helt klart bringer aften i top der hvor du nu vælger at se ham? ((;

Nå, det er fredag = Familieaften med x-factor! så skal slikket frem og hyggen skrues op!
- Hvad skal i jeres fredag aften?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar